Veelgestelde vragen

Betaalachterstand

Het kan gebeuren dat je door omstandigheden problemen krijgt met het betalen van de huur. Breng ons hiervan zo snel mogelijk op de hoogte. We gaan dan samen met jou op zoek naar een oplossing. Neem dus tijdig contact met onze verhuurmakelaars op en voorkom onnodig veel problemen bij het betalen van de huur.

We kunnen een betalingsregeling afspreken

Dit brengt geen kosten met zich mee, wel voorwaarden.

Wil je dit het liefst online regelen? Dan kun je via het Nederlands Instituut voor Betalingsregelingen veilig, snel en makkelijk een betalingsregeling afspreken die past bij je inkomsten en uitgaven. Zo kom je van je achterstand af én hou je voldoende geld over voor je vaste lasten en boodschappen. Ga naar: www.betalingsregelingen.nl

Als er meer speelt dan alleen een huurachterstand, kunt u ook zelf hulp vragen aan de LEVgroep.

Maatregelen

Als er daadwerkelijk huurachterstand ontstaat, dan gelden de volgende stappen.

  • Wij sturen een betalingsherinnering

    Is de huur niet op tijd binnen, dan ontvang je van ons een betalingsherinnering. Je kunt dan alsnog de huur betalen of een betalingsregeling met ons treffen.

  • Wij sturen een aanmaning

    Als je niet reageert op onze betalingsherinnering ontvang je van ons een aanmaning. Je krijgt dan een laatste kans om de huur alsnog te betalen of een betalingsregeling met ons te treffen.

  • Wij schakelen een deurwaarder in

    Als je niet reageert op onze aanmaning, geven wij de vordering in handen van een deurwaarder. De gerechtelijke kosten, incassokosten en de rente zijn dan altijd voor jouw rekening. Met onze goedkeuring kun je via de deurwaarder alsnog een betalingsregeling treffen. Als je de afspraak met de deurwaarder niet nakomt, kan de deurwaarder de vordering doorsturen naar de kantonrechter om de huurovereenkomst te ontbinden. Ook wij willen dit voorkomen. Daarom vragen we je direct contact met ons op te nemen bij betalingsproblemen.

arrow