Huurbetaling en huurtoeslag

De meeste huurders van Compaen betalen de huur via een automatische machtiging. Maandelijks, rond de eerste dag van elke maand, wordt de huur dan van uw bankrekening afgeschreven. Dat is gemakkelijk. U hoeft er niet meer naar om te kijken.

Betalingsprobleem?

Het kan voorkomen dat u door onvoorziene omstandigheden problemen heeft met het tijdig betalen van de huur. Neem in dat geval direct contact op met de verhuurmakelaars van onze afdeling Wonen.  We zoeken dan samen naar een goede oplossing. We kunnen dan de mogelijkheid van een betalingsregeling bespreken. Maar wacht niet te lang… Aan een regeling zijn geen kosten verbonden, wel voorwaarden.

Indien financiële problemen de oorzaak zijn van een huurachterstand dan kunt u voor hulp contact opnemen met de LEV groep in uw gemeente, centrale telefoonnummer 0492-57 89 89 of www.levgroep.nl. Heeft u zelf hulp ingeschakeld laat het ons dan weten. Wellicht kunnen wij dan afspraken maken met die hulpverlenende instantie.

Heeft u een huurachterstand en wilt u die zo snel mogelijk betalen? Via de button ‘Mijn Compaen’ op deze website kunt u rechtstreeks via iDeal uw huur betalen.

Huurtoeslag

Weet u dat u zelf kunt kijken of u in aanmerking komt voor huurtoeslag? Op de site van de Belastingdienst kunt u een proefberekening maken. De huurtoeslag wordt sinds 2014 rechtstreeks door de Belastingdienst aan u uitbetaald. We adviseren u dringend om er rekening mee te houden dat deze toeslag echt bedoeld is om uw huur te kunnen betalen en dit geld ook daarvoor te reserveren. Als verhuurder brengen wij u de totale huurprijs van de woning in rekening.

Houdt u er ook rekening mee dat u tussentijdse veranderingen in uw gezinssamenstelling of inkomen zelf aan de belastingdienst doorgeeft? Het kan namelijk zijn dat het bedrag van de huurtoeslag hierdoor wordt herzien. Door dit snel door te geven blijven onaangename verrassingen mogelijk uit.

Servicekosten

Naast de kale huurprijs betaalt u maandelijks een bedrag voor servicekosten. Dit is een klein bedrag voor het glasfonds en het rioolontstoppingsfonds. Normaal gesproken moet een bewoner hier zelf voor zorgen, maar bij Compaen kunt u bellen als er een ruit kapot is of als er sprake is van een verstopping in de riolering.

Woont u in een appartementengebouw? Dan betaalt u maandelijks ook een bedrag voor de algemene kosten zoals schoonmaakkosten, verlichting van de algemene ruimten en soms kan er sprake zijn van een voorschot voor waterverbruik en energie (bodemwarmte). De kosten hiervan worden verdeeld over de huurders van het gebouw.

Bent u huurder? Log hier direct in.

Contact

Woningbouwvereniging Compaen
Houtsestraat 69, Mierlo-Hout
(Helmond)

Telefoon:
0492-57 90 90
e-mail:
info@compaen-wonen.nl

 

Openingstijden

  • maandag t/m donderdag van
    9.00 - 12.00 uur en
    14.00 - 16.00 uur
  • op vrijdag van
    9.00 - 12.00 uur